Een klant­portaal op maat voor blijere klanten, minder werkdruk en meer omzet

Je klanten beter servicen of ze het platform geven dit (volledig) zelf te doen? Het kan! Een slim klantportaal verhoogt service, kwaliteit en omzet en vermindert administratie en werkdruk.

Alt tekst

Minder werkdruk en papierwerk dankzij digitalisering

Blijere klanten en meer omzet door betere service en gemak

Koppelbaar, schaalbaar en op maat

Eén digitale omgeving voor je klanten én leveranciers

Dat is wat een klantportaal feitelijk is. Een klantportaal stelt je als bedrijf in staat om belangrijke klantcontacten, verkoop- en service te digitaliseren en 24/7 toegankelijk te maken voor je klanten, medewerkers of leveranciers.

Een klantportaal kan niet alleen voor klanten, maar ook voor leveranciers worden ingericht. Denk aan een bestelling van de klant die automatisch wordt doorgezet naar leveranciers of het altijd actueel tonen van voorraad- en prijsinformatie. Zo digitaliseer je de aanvraagstraat en elimineer je handmatig werk.

Alt text
Alt tekst

Digitaliseren zonder dat het onpersoonlijk wordt

Het digitaliseren van de interactie met je klanten staat zeker niet gelijk aan onpersoonlijk contact of minder service. Sterker nog, het tegenovergestelde is waar. Interactie omvat namelijk alle vormen van communicatie tussen je organisatie en je klanten.

Denk aan het zelf bestellen van producten of plannen van afspraken, maar ook het overzichtelijk opslaan en aanbieden van documentatie, zoals orders, facturen en belangrijke berichten. Een goed klantportaal kan daarnaast het aantal telefoontjes naar een klantenservice flink verminderen en de klanttevredenheid verhogen.

Een klant die makkelijk kan vinden wat hij zoekt en regelen wat hij wil, is namelijk een blijere klant. Daarnaast scheelt het je eigen collega’s een hoop handmatig (papier)werk.

Een afgeschermde en transparante omgeving

Omdat je moet inloggen voordat je een klantportaal kunt gebruiken, kun je veel transparanter zijn over je producten of diensten. Denk aan prijsgevoelige informatie of leveringsvoorwaarden die je klanten wel degelijk belangrijk vinden, maar die je liever niet op je website wilt tonen.

Alt tekst
Digitale interactie met klanten

"Klanten die zelf hun problemen kunnen oplossen, zijn blijere klanten."

Dit is waar we je mee helpen

Oplossingen

We bouwen websites en applicaties voor allerlei soorten organisaties en doelen. Hiervoor ben je aan het juiste adres.

Klantportaal voor de bouw en techniek

Voor het digitaal versimpelen en coördineren van nieuwbouw, renovatie en onderhoudsprojecten.

  • Bouwbegeleiding volledig digitaal via messaging met minder telefoontjes, mailtjes en ad hoc werkdruk als gevolg.
  • Digitale coördinatie van onderhoudsprojecten en monteurs op basis van een ticket- en planningssysteem.
  • Koppeling met je planning- en agendatools om eenvoudig werk (vooruit) te plannen.

Klantportaal voor advieskantoren

Nieuwe verdienmodellen en betere service en advies rondom financiële diensten.

  • Digitale omgeving voor schademeldingen, polisadministratie en klantenservice.
  • Afgeschermde digitale omgeving waar betaalde abonnees paid content kunnen downloaden en inzien.
  • Koppeling met je ERP-systemen om financiële transacties en geldstromen te coördineren.

Klantportaal voor B2B en e-commerce

Voor self-service en continue verkoop aan zakelijke klanten.

  • Self-service voor zakelijke klanten voor het (regelmatig) bestellen van apparaten of onderdelen.
  • Proactief informeren van klanten over de slijtage en het nodige onderhoud van gekochte machines.
  • Promoties en kortingsacties doelgericht verspreiden.
  • Koppeling met je voorraadsystemen om actuele voorraden en levertijden te tonen.

Welk CMS past bij jou?

We bieden je twee routes om jouw nieuwe website te bouwen. Afhankelijk van jouw doelen en budget kijken we samen welke route het best bij jou en je bedrijf past.

Low-code

CMS Webflow

Low-code verlaagt de drempel nog een stukje verder dan Wordpress. Enerzijds door volledig maatwerk webdesign te bieden, anderzijds door benodigde web technieken (code) als Javascript, CSS en HTML volledig te automatiseren.

We kunnen dus een website bouwen zonder code te hoeven schrijven. Dat bespaart veel tijd, mankracht en overleg en zorgt voor een snellere livegang. Wij werken daarvoor met het CMS Webflow.

Code-based

CMS Statamic

Krachtiger dan Wordpress en meer mogelijkheden dan Webflow. Het CMS Statamic, gebaseerd op het Laravel PHP-framework, is een veilige, betrouwbare en gebruiksvriendelijke keuze voor een code-based bouw. Dit betekent dat er zowel developers als designers aan werken.

Deze route raden we aan in geval van complexere websites of een website met veel maatwerk koppelingen waar lowcode platforms als Webflow minder tot niet in voorzien.

Kenmerk

Webflow

Statamic

Prijs
Vanaf € 12.500,- per website.
Vanaf €20.000,- per website.
Geschikt voor
Statische websites met veel content.
Alle soorten (complexere) websites.
Webshops
Niet mogelijk.
Mogelijk.
Zelf content maken
Via  paginasjablonen en collecties.
Via een pagebuilder.
Zelf statische pagina's maken
Niet mogelijk.
Mogelijk via vooraf gebouwde componenten.
Externe databases
Niet koppelbaar.
Koppelbaar.
Extra functies en plugins
Mogelijk via o.a. Zapier.
Haast niet nodig, veelal ingebouwd als functie.
Limieten
Beperkt aantal pagina's en collecties.
Onbeperkt aantal pagina's en collecties.
Hosting
Buiten EU.
Binnen EU.
Dit is hoe we bouwen

Applicaties in detail

Elke applictie is uniek. De bouw verdient daarom alle aandacht. We bieden je een aanpak die maatwerk combineert met efficiëntie. Daarin staat de eindgebruiker centraal. Zo weet je zeker dat je een applicatie krijgt die echt goed werkt en je geen geld verspilt aan overbodige functies. Hoewel we uitgaan van dit bouwproces, variëren de uiteindelijke stappen per project.

Verkenning

In deze fase staat het begrijpen van jouw doelen en de gebruiker centraal. Van daaruit bepalen we de omvang, bedenken we een plan en krijg je van ons een duidelijk voorstel.

Bouwsteen

Wat we doen

Doelen
Begrijpen en prioriteren van jouw doelen en verwachtingen van een applicatie.
Doelgroepen
Bepalen van typische gebruikers.
Platform
Bepalen van het geschikte platform, tooling en externe koppelingen.
Scope
Bepalen van de omvang, het budget en de aanpak.

Design / Ontwerp

In deze fase ontwerpen we jouw website en de ideale gebruikerservaring. Daarnaast ontwerpen we op een schaalbare manier. Dat scheelt je enorm in tijd en kosten.

Bouwsteen

Wat we doen

Structuur en core content
Bedenken van de navigatiestructuur en benodigde content.
Gebruikerservaring (UX)
Onderzoek en ontwerp van de juiste gebruikerservaring en flow.
Wireframes
Vertaling van core content en UX naar digitale schetsen.
User interface (UI)
Opmaak van de wireframes en een visuele uitstraling van je applicatie passend bij je merk.
Designsysteem
Een centraal systeem ontwikkelen voor het bewaken van de huisstijl over verschillende digitale producten.
Responsiviteit
De applicatie optimaliseren voor verschillende schermgroottes
Interactie
Bedenken van nuttige animaties en interactieve elementen voor hogere betrokkenheid.
Toegankelijkheid
Digitaal toegankelijk maken voor mensen met een beperking, zoal kleurenblindheid.

Development / Functies & Techniek

Is het ontwerp helder, dan bepalen we samen welke functies waardevol zijn en welke oplossing het best aansluit.

Bouwsteen

Wat je krijgt

Authenticatie
Rollen en inlogmethoden voor klanten, leveranciers of interne gebruikers en beheerders.
Gebruikersinformatie
Vastleggen van informatie van gebruikers, zoals bestellingshistorie, declaraties en urenregistratie.
Personalisatie
Doelgroepgericht communiceren en presenteren van content
Koppelingen
Maatwerk koppelingen met ERP, PIM, ATS, ERP en planning- en betaalsystemen.
Meertaligheid
Internationaal toegankelijke applicaties.
Dashboard
Visualisatie van belangrijke data en informatie, zoals orders, facturen, voorraad en personeelsinformatie.
Communicatie
Interactie via tickets, berichten, mails, notificaties en meldingen.
Configurator
Maatwerk advies of producten dankzij interactief keuzesysteem.
Automatisering
Elimineren of reduceren van handmatige processen.
Documentbeheer
Digitaal opslaan en delen van relevante documentatie
Opmerking
Bovenstaande illustreert wat we vaak bouwen voor onze klanten en is niet alomvattend.

Marketing

Tijdens de bouw of na oplevering is het mogelijk onze marketeers in te zetten. Dat kan zowel projectmatig als structureel. Onze marketeers helpen je meer uit je applicatie te halen.

Bouwsteen

Wat we doen

Data & Tracking
Koppeling van Analytics, Tag Manager en een dashboard op maat voor inzicht in gebruikersgedrag.
CRO
Koppeling van tooling voor CRO-inzichten en A/B-testing
Copywriting
Hulp bij copywriting voor informatieve teksten.
Visuele content
Infographics, fotografie en video's.
Opmerking
Bovenstaande illustreert wat we vaak doen voor onze klanten en is niet alomvattend.
Dit is hoe we bouwen

Website in detail

Elke website is uniek. De bouw verdient daarom alle aandacht. We bieden je een aanpak die maatwerk combineert met efficiëntie. Daarin staat de eindgebruiker centraal. Zo weet je zeker dat je een website krijgt die echt goed werkt en je geen geld verspilt aan overbodige functies. Hoewel we uitgaan van dit bouwproces, variëren de uiteindelijke stappen per project.

Verkenning

In deze fase staat het begrijpen van jouw doelen en de gebruiker centraal. Van daaruit bepalen we de scope, bedenken we een plan en krijg je van ons een duidelijk voorstel.

Bouwsteen

Wat we doen

Doelen
Begrijpen en prioriteren van jouw doelen en verwachtingen van een website.
Doelgroepen
Bepalen en begrijpen van typische gebruikers.
CMS
Kiezen voor het geschikte CMS: Webflow of Statamic.
Scope
Bepalen van de omvang, het budget en de aanpak.

Design / Ontwerp

In deze fase ontwerpen we jouw website en de ideale gebruikerservaring. Daarnaast ontwerpen we alle pagina's en componenten op een schaalbare manier. Dat scheelt je enorm in tijd en kosten.

Bouwsteen

Wat we doen

Structuur en core content
Bedenken van de sitestructuur en elk benodigd paginasjabloon.
Gebruikerservaring (UX)
Onderzoek en ontwerp van de juiste gebruikerservaring en flow.
Wireframes
Vertaling van core content en UX naar digitale schetsen.
User interface (UI)
Opmaak van de wireframes en een visuele uitstraling van je applicatie passend bij je merk.
Designsysteem
Een centraal systeem ontwikkelen voor het bewaken van de huisstijl over verschillende digitale producten.
Responsiviteit
De website optimaliseren voor verschillende schermgroottes

Development / Functies & Techniek

Is het ontwerp helder, dan bepalen we samen welke functies waardevol zijn en welke oplossing het best aansluit. We bouwen daar naast de front-end en back-end van jouw website.

Bouwsteen

Wat je krijgt

Authenticatie
Rollen en inlogmethoden voor gebruikers en beheerders.
Koppelingen
Maatwerk koppelingen met ERP, PIM, ATS of ERP-systemen.
Communicatie
Meer interactie via pushmeldingen en chatbots.
Conversie
Slimme formulieren die je zelf kunt maken en call to action buttons.
Privacy & Cookies
Juiste verwerking van data en up-to-date cookiemanagement.
Zoekfunctionaliteit
Gebruiksvriendelijke zoekfuncties met filters en suggesties.
Hosting & Domeinen
Betrouwbare hosting en domeinnaambeheer.
Beveiliging & Support
Techniche support voor updates, calamiteiten en bugs.
Meertaligheid
Internationaal bereik met een website in meerdere talen.
Betalingsystemen
Koppeling met verschillende providers, zoals IDEAL, Mastercard en Mollie.
Opmerking
Bovenstaande illustreert wat we vaak bouwen voor onze klanten en is niet alomvattend.

Marketing

Tijdens de bouw of na oplevering is het mogelijk onze marketeers in te zetten. Dat kan zowel projectmatig als structureel. Onze marketeers helpen je meer uit je website te halen.

Bouwsteen

Wat we doen

Positionering
Advies en een strategie hoe je jouw merk en nieuwe website goed positioneert.
Data & Tracking
Inrichting van Analytics, Tag Manager en een dashboard op maat voor inzichten en begrip.
Copywriting
Hulp bij copywriting voor webteksten, blogs, landingspagina's en cases.
Visuele content
Infographics, fotografie en video's.
SEO
Vindbaarheid in zoekmachines.
E-mailmarketing
Geautomatiseerde e-mailmarketing en e-mailflows.
Leadgeneratie
Identificeren van bezoekers (bedrijfsnamen) op je website om advertenties gerichter te targeten.
CRO
Koppeling van tooling voor CRO-inzichten en A/B-testing.
Advertising
Adverteren op social media of via zoekmachines.
Personalisatie
Doelgroepgericht personaliseren van content.
Opmerking
Bovenstaande illustreert wat we vaak doen voor onze klanten en is niet alomvattend.
Dit is hoe we bouwen

Klantportaal in detail

Elk klantportaal is uniek. De bouw verdient daarom alle aandacht. We bieden je een aanpak die maatwerk combineert met efficiëntie. Daarin staat de eindgebruiker centraal. Zo weet je zeker dat je een klantportaal krijgt die echt goed werkt en je geen geld verspilt aan overbodige functies. Hoewel we uitgaan van dit bouwproces, variëren de uiteindelijke stappen per project.

Verkenning

In deze fase staat het begrijpen van jouw doelen en de gebruiker centraal. Van daaruit bepalen we de scope, bedenken we een plan en krijg je van ons een duidelijk voorstel.

Bouwsteen

Wat we doen

Doelen
Begrijpen en prioriteren van jouw doelen en verwachtingen van een klantportaal.
Doelgroepen
Bepalen van typische gebruikers.
Platform
Bepalen van het geschikte platform, tooling en externe koppelingen.
Scope
Bepalen van de omvang, het budget en de aanpak.

Design / Ontwerp

In deze fase ontwerpen we jouw klantportaal en de ideale gebruikerservaring. Daarnaast ontwerpen we op een schaalbare manier. Dat scheelt je enorm in tijd en kosten.

Bouwsteen

Wat we doen

Structuur en core content
Bedenken van de navigatiestructuur en benodigde content.
Gebruikerservaring (UX)
Onderzoek en ontwerp van de juiste gebruikerservaring en flow.
Wireframes
Vertaling van core content en UX naar digitale schetsen.
User interface (UI)
Opmaak van de wireframes en een visuele uitstraling van je applicatie passend bij je merk.
Designsysteem
Een centraal systeem ontwikkelen voor het bewaken van de huisstijl over verschillende digitale producten.
Responsiviteit
Het klantportaal optimaliseren voor verschillende schermgroottes.
Interactie
Bedenken van nuttige animaties en interactieve elementen voor hogere betrokkenheid.
Responsiviteit
Digitaal toegankelijk maken voor mensen met een beperking, zoal kleurenblindheid.

Development / Functies & Techniek

Is het ontwerp helder, dan bepalen we samen welke functies waardevol zijn en welke oplossing het best aansluit.

Bouwsteen

Wat je krijgt

Authenticatie
Rollen en inlogmethoden voor klanten, leveranciers, interne gebruikers en beheerders.
Gebruikersinformatie
Vastleggen van informatie van gebruikers, zoals aankoophistorie, facturen en geleverde producten en diensten.
Personalisatie
Doelgroepgericht communiceren en presenteren van content.
Koppelingen
Maatwerk koppelingen met ERP, PIM, ATS, ERP en planning- en betaalsystemen.
Meertaligheid
Internationale toegankelijkheid.
Dashboard
Visualisatie van belangrijke data en informatie.
Communicatie
Interactie via tickets, berichten, mails, notificaties en meldingen.
Klantenservice
Live contact met de klantenservice of support desk.
Configurator
Maatwerk advies of producten dankzij interactief keuzesysteem.
Automatisering
Elimineren of reduceren van handmatige processen.
Documentbeheer
Digitaal opslaan en delen van relevante documentatie, zoals facturen.
Zoekfuncties
Gebruiksvriendelijke zoekfuncties met filters en suggesties.
Conversie
Slimme formulieren voor meer conversie.
Opmerking
Bovenstaande illustreert wat we vaak bouwen voor onze klanten en is niet alomvattend.

Marketing

Tijdens de bouw of na oplevering is het mogelijk onze marketeers in te zetten. Dat kan zowel projectmatig als structureel. Onze marketeers helpen je meer uit je website te halen.

Bouwsteen

Wat we doen

Positionering
Advies en een strategie hoe je jouw merk en nieuwe klantportaal goed positioneert.
Data & Tracking
Inrichting van Analytics, Tag Manager en een dashboard op maat voor inzichten en begrip.
Copywriting
Hulp bij copywriting voor webteksten, blogs, landingspagina's en cases.
Visuele content
Infographics, fotografie en video's.
E-mailmarketing
Geautomatiseerde e-mailmarketing en e-mailflows.
Leadgeneratie
Identificeren van bezoekers (bedrijfsnamen) op je website om advertenties gerichter te targeten.
CRO
Koppeling van tooling voor CRO-inzichten en A/B-testing.
Advertising
Adverteren op social media of via zoekmachines.
Personalisatie
Doelgroepgericht personaliseren van content.
Opmerking
Bovenstaande illustreert wat we vaak doen voor onze klanten en is niet alomvattend.

Dit is hoe we werken

Als je met ons samenwerkt, profiteer je van een aanpak die zich dagelijks bewijst. Deze aanpak helpt je om aan de hand van praktische stappen je bedrijf naar het volgende niveau te brengen.

Dit is waar je op kunt vertrouwen

6 zekerheden

Flexibel partnerschap

We helpen organisaties digitaal volwassener te worden in het juiste tempo. Verwacht van ons goede oplossingen en een flexibele aanpak die past bij waar je nu staat en waar je wilt komen.

Toekomstbestendig en schaalbaar

Ook software wordt vanzelf ouder of is op enig moment toe aan uitbreiding. Daarom denken we altijd een paar stappen vooruit, bouwen we modulair en kiezen we voor tools en platforms die optimaal schaalbaar zijn.

Grip op kwaliteit en oplevering

Naast de keuze voor het Laravel framework en de structuur en betrouwbaarheid die dit biedt, voeren we actief peer reviews tijdens de bouw. Zo borgen we, terwijl we werken, de kwaliteit van ons werk.

De gebruiker boven alles

Functies bouwen die niemand (goed) gebruikt, is weggegooid geld. Daarom is UX-design een essentieel onderdeel van elk product dat we bouwen. In de ontwerpfase onderzoeken en ontwerpen we eerst de ideale gebruikerservaring, voordat we bouwen aan de techniek.

Support met een glimlach

Ons speciale supportteam staat voor jou klaar na oplevering. Zij zorgen ervoor dat je up to date blijft met je platform en helpen je graag met kleine aanpassingen of bugs. Je kunt ze altijd per e-mail of telefoon bereiken.

Transparante communicatie

Gedurende het project heb je altijd een duidelijk aanspreekpunt. Dat kan onze projectmanager zijn of product owner zijn. Daarnaast kun je altijd met ons meekijken in Jira, overleggen bijwonen of met ons samenwerken bij ons op kantoor.

Dit werkt

Cases

Onze aanpak werkt voor steeds meer bedrijven.
We delen vooral met je hoe we dat voor elkaar krijgen.

Dit is wat je moet weten

Goede vragen en eerlijke antwoorden

Je wilt zorgvuldig kiezen voor het juiste bureau. Dat snappen we. Daarom hebben we een aantal relevante vragen die we vaak krijgen alvast voor je beantwoord.

Hoe verdient de investering in een klantportaal zich terug?

Een klantportaal is een investering in je klantrelaties. Zowel in termen van klanttevredenheid als potentiële omzet. Klanten kunnen sneller en eenvoudiger zelf bestellingen plaatsen, aankopen doen of afspraken plannen én je kunt experimenteren met nieuwe verdienmodellen zoals abonnementen en pakketten. Dit draagt bij aan de terugverdientijd van jouw klantportaal.

Kunnen al mijn IT-systemen gekoppeld worden aan een klantportaal?

We kunnen veel verschillende systemen (ERP, CRM, CMS) koppelen aan jouw klantportaal. ​​Wel vergt dit vooraf onderzoek en maatwerk.

Wat als ik al heel duidelijk voor ogen heb wat voor klantportaal ik precies wil?

Dan is dat hartstikke mooi, want je hebt er al over nagedacht. Hoe meer je dat doet, hoe fijner de samenwerking met een bureau verloopt. We doen ons best aan te sluiten bij het kennisniveau en de ambities van onze klanten. Waar nodig vullen we aan en sturen we soms bij. Dat mag je van ons verwachten als experts.

Kan ik een klantportaal tegen een vaste prijs laten bouwen?

Ja, dat kan. We denken met je mee wat je precies wilt, daarvoor nodig hebt en of dit rijmt met je budget. Daarin mag je van ons een adviserende rol verwachten. Voordat we iets bouwen, zorgen we ervoor dat we het eens zijn over de scope (omvang) en de prijs.

Hoe blijft mijn klantportaal na oplevering toekomstbestendig?

Wij bieden standaard onderhoudscontracten bij elk klantportaal dat we opleveren. Onze support afdeling is volledig gericht op het veilig en up-to-date houden van jouw klantportaal.

Jouw vraag onbeantwoord?

Laat het ons gerust weten. Antwoord krijg je sowieso. Misschien voegen we ‘m zelfs toe aan deze pagina.

"De samenwerking met IMPRES ervaren wij als een waanzinnig mooi huwelijk, omdat we samenwerken aan het continu verbeteren van onze business en onze klantketen. De vele projecten waar we samen aan werken, zijn toonaangevend in hoe je een organisatie transformeert van een vooral productgedreven naar servicegerichte organisatie."

Heino Westdijk

CEO bij SMT
Dit mag altijd

Heb je vragen over deze oplossing? Neem contact op met Pieter

Over Pieter

Voorzien van een strategische blik op techniek. Helpt jou bij het uitdenken en bouwen van de beste technische oplossingen en infrastructuur.

Bedankt voor je bericht! 

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.