Een klantportaal op maat voor blijere klanten, minder werkdruk en meer omzet
Je klanten beter servicen of ze het platform geven dit (volledig) zelf te doen? Het kan! Een slim klantportaal verhoogt service, kwaliteit en omzet en vermindert administratie en werkdruk.
Minder werkdruk en papierwerk dankzij digitalisering
Blijere klanten en meer omzet door betere service en gemak
Koppelbaar, schaalbaar en op maat
Eén digitale omgeving voor je klanten én leveranciers
Dat is wat een klantportaal feitelijk is. Een klantportaal stelt je als bedrijf in staat om belangrijke klantcontacten, verkoop- en service te digitaliseren en 24/7 toegankelijk te maken voor je klanten, medewerkers of leveranciers.
Een klantportaal kan niet alleen voor klanten, maar ook voor leveranciers worden ingericht. Denk aan een bestelling van de klant die automatisch wordt doorgezet naar leveranciers of het altijd actueel tonen van voorraad- en prijsinformatie. Zo digitaliseer je de aanvraagstraat en elimineer je handmatig werk.
Digitaliseren zonder dat het onpersoonlijk wordt
Het digitaliseren van de interactie met je klanten staat zeker niet gelijk aan onpersoonlijk contact of minder service. Sterker nog, het tegenovergestelde is waar. Interactie omvat namelijk alle vormen van communicatie tussen je organisatie en je klanten.
Denk aan het zelf bestellen van producten of plannen van afspraken, maar ook het overzichtelijk opslaan en aanbieden van documentatie, zoals orders, facturen en belangrijke berichten. Een goed klantportaal kan daarnaast het aantal telefoontjes naar een klantenservice flink verminderen en de klanttevredenheid verhogen.
Een klant die makkelijk kan vinden wat hij zoekt en regelen wat hij wil, is namelijk een blijere klant. Daarnaast scheelt het je eigen collega’s een hoop handmatig (papier)werk.
Een afgeschermde en transparante omgeving
Omdat je moet inloggen voordat je een klantportaal kunt gebruiken, kun je veel transparanter zijn over je producten of diensten. Denk aan prijsgevoelige informatie of leveringsvoorwaarden die je klanten wel degelijk belangrijk vinden, maar die je liever niet op je website wilt tonen.
"Klanten die zelf hun problemen kunnen oplossen, zijn blijere klanten."
Oplossingen
We bouwen websites en applicaties voor allerlei soorten organisaties en doelen. Hiervoor ben je aan het juiste adres.
Klantportaal voor de bouw en techniek
Voor het digitaal versimpelen en coördineren van nieuwbouw, renovatie en onderhoudsprojecten.
- Bouwbegeleiding volledig digitaal via messaging met minder telefoontjes, mailtjes en ad hoc werkdruk als gevolg.
- Digitale coördinatie van onderhoudsprojecten en monteurs op basis van een ticket- en planningssysteem.
- Koppeling met je planning- en agendatools om eenvoudig werk (vooruit) te plannen.
Klantportaal voor advieskantoren
Nieuwe verdienmodellen en betere service en advies rondom financiële diensten.
- Digitale omgeving voor schademeldingen, polisadministratie en klantenservice.
- Afgeschermde digitale omgeving waar betaalde abonnees paid content kunnen downloaden en inzien.
- Koppeling met je ERP-systemen om financiële transacties en geldstromen te coördineren.
Klantportaal voor B2B en e-commerce
Voor self-service en continue verkoop aan zakelijke klanten.
- Self-service voor zakelijke klanten voor het (regelmatig) bestellen van apparaten of onderdelen.
- Proactief informeren van klanten over de slijtage en het nodige onderhoud van gekochte machines.
- Promoties en kortingsacties doelgericht verspreiden.
- Koppeling met je voorraadsystemen om actuele voorraden en levertijden te tonen.
Welk CMS past bij jou?
We bieden je twee routes om jouw nieuwe website te bouwen. Afhankelijk van jouw doelen en budget kijken we samen welke route het best bij jou en je bedrijf past.
CMS Webflow
Low-code verlaagt de drempel nog een stukje verder dan Wordpress. Enerzijds door volledig maatwerk webdesign te bieden, anderzijds door benodigde web technieken (code) als Javascript, CSS en HTML volledig te automatiseren.
We kunnen dus een website bouwen zonder code te hoeven schrijven. Dat bespaart veel tijd, mankracht en overleg en zorgt voor een snellere livegang. Wij werken daarvoor met het CMS Webflow.
CMS Statamic
Krachtiger dan Wordpress en meer mogelijkheden dan Webflow. Het CMS Statamic, gebaseerd op het Laravel PHP-framework, is een veilige, betrouwbare en gebruiksvriendelijke keuze voor een code-based bouw. Dit betekent dat er zowel developers als designers aan werken.
Deze route raden we aan in geval van complexere websites of een website met veel maatwerk koppelingen waar lowcode platforms als Webflow minder tot niet in voorzien.
Kenmerk | Webflow | Statamic |
---|---|---|
Prijs | Vanaf € 12.500,- per website. | Vanaf €20.000,- per website. |
Geschikt voor | Statische websites met veel content. | Alle soorten (complexere) websites. |
Webshops | Niet mogelijk. | Mogelijk. |
Zelf content maken | Via paginasjablonen en collecties. | Via een pagebuilder. |
Zelf statische pagina's maken | Niet mogelijk. | Mogelijk via vooraf gebouwde componenten. |
Externe databases | Niet koppelbaar. | Koppelbaar. |
Extra functies en plugins | Mogelijk via o.a. Zapier. | Haast niet nodig, veelal ingebouwd als functie. |
Limieten | Beperkt aantal pagina's en collecties. | Onbeperkt aantal pagina's en collecties. |
Hosting | Buiten EU. | Binnen EU. |
Applicaties in detail
Elke applictie is uniek. De bouw verdient daarom alle aandacht. We bieden je een aanpak die maatwerk combineert met efficiëntie. Daarin staat de eindgebruiker centraal. Zo weet je zeker dat je een applicatie krijgt die echt goed werkt en je geen geld verspilt aan overbodige functies. Hoewel we uitgaan van dit bouwproces, variëren de uiteindelijke stappen per project.
Verkenning
In deze fase staat het begrijpen van jouw doelen en de gebruiker centraal. Van daaruit bepalen we de omvang, bedenken we een plan en krijg je van ons een duidelijk voorstel.
Bouwsteen | Wat we doen |
---|---|
Doelen | Begrijpen en prioriteren van jouw doelen en verwachtingen van een applicatie. |
Doelgroepen | Bepalen van typische gebruikers. |
Platform | Bepalen van het geschikte platform, tooling en externe koppelingen. |
Scope | Bepalen van de omvang, het budget en de aanpak. |
Design / Ontwerp
In deze fase ontwerpen we jouw website en de ideale gebruikerservaring. Daarnaast ontwerpen we op een schaalbare manier. Dat scheelt je enorm in tijd en kosten.
Bouwsteen | Wat we doen |
---|---|
Structuur en core content | Bedenken van de navigatiestructuur en benodigde content. |
Gebruikerservaring (UX) | Onderzoek en ontwerp van de juiste gebruikerservaring en flow. |
Wireframes | Vertaling van core content en UX naar digitale schetsen. |
User interface (UI) | Opmaak van de wireframes en een visuele uitstraling van je applicatie passend bij je merk. |
Designsysteem | Een centraal systeem ontwikkelen voor het bewaken van de huisstijl over verschillende digitale producten. |
Responsiviteit | De applicatie optimaliseren voor verschillende schermgroottes |
Interactie | Bedenken van nuttige animaties en interactieve elementen voor hogere betrokkenheid. |
Toegankelijkheid | Digitaal toegankelijk maken voor mensen met een beperking, zoal kleurenblindheid. |
Development / Functies & Techniek
Is het ontwerp helder, dan bepalen we samen welke functies waardevol zijn en welke oplossing het best aansluit.
Bouwsteen | Wat je krijgt |
---|---|
Authenticatie | Rollen en inlogmethoden voor klanten, leveranciers of interne gebruikers en beheerders. |
Gebruikersinformatie | Vastleggen van informatie van gebruikers, zoals bestellingshistorie, declaraties en urenregistratie. |
Personalisatie | Doelgroepgericht communiceren en presenteren van content |
Koppelingen | Maatwerk koppelingen met ERP, PIM, ATS, ERP en planning- en betaalsystemen. |
Meertaligheid | Internationaal toegankelijke applicaties. |
Dashboard | Visualisatie van belangrijke data en informatie, zoals orders, facturen, voorraad en personeelsinformatie. |
Communicatie | Interactie via tickets, berichten, mails, notificaties en meldingen. |
Configurator | Maatwerk advies of producten dankzij interactief keuzesysteem. |
Automatisering | Elimineren of reduceren van handmatige processen. |
Documentbeheer | Digitaal opslaan en delen van relevante documentatie |
Opmerking | Bovenstaande illustreert wat we vaak bouwen voor onze klanten en is niet alomvattend. |
Marketing
Tijdens de bouw of na oplevering is het mogelijk onze marketeers in te zetten. Dat kan zowel projectmatig als structureel. Onze marketeers helpen je meer uit je applicatie te halen.
Bouwsteen | Wat we doen |
---|---|
Data & Tracking | Koppeling van Analytics, Tag Manager en een dashboard op maat voor inzicht in gebruikersgedrag. |
CRO | Koppeling van tooling voor CRO-inzichten en A/B-testing |
Copywriting | Hulp bij copywriting voor informatieve teksten. |
Visuele content | Infographics, fotografie en video's. |
Opmerking | Bovenstaande illustreert wat we vaak doen voor onze klanten en is niet alomvattend. |
Website in detail
Elke website is uniek. De bouw verdient daarom alle aandacht. We bieden je een aanpak die maatwerk combineert met efficiëntie. Daarin staat de eindgebruiker centraal. Zo weet je zeker dat je een website krijgt die echt goed werkt en je geen geld verspilt aan overbodige functies. Hoewel we uitgaan van dit bouwproces, variëren de uiteindelijke stappen per project.
Verkenning
In deze fase staat het begrijpen van jouw doelen en de gebruiker centraal. Van daaruit bepalen we de scope, bedenken we een plan en krijg je van ons een duidelijk voorstel.
Bouwsteen | Wat we doen |
---|---|
Doelen | Begrijpen en prioriteren van jouw doelen en verwachtingen van een website. |
Doelgroepen | Bepalen en begrijpen van typische gebruikers. |
CMS | Kiezen voor het geschikte CMS: Webflow of Statamic. |
Scope | Bepalen van de omvang, het budget en de aanpak. |
Design / Ontwerp
In deze fase ontwerpen we jouw website en de ideale gebruikerservaring. Daarnaast ontwerpen we alle pagina's en componenten op een schaalbare manier. Dat scheelt je enorm in tijd en kosten.
Bouwsteen | Wat we doen |
---|---|
Structuur en core content | Bedenken van de sitestructuur en elk benodigd paginasjabloon. |
Gebruikerservaring (UX) | Onderzoek en ontwerp van de juiste gebruikerservaring en flow. |
Wireframes | Vertaling van core content en UX naar digitale schetsen. |
User interface (UI) | Opmaak van de wireframes en een visuele uitstraling van je applicatie passend bij je merk. |
Designsysteem | Een centraal systeem ontwikkelen voor het bewaken van de huisstijl over verschillende digitale producten. |
Responsiviteit | De website optimaliseren voor verschillende schermgroottes |
Development / Functies & Techniek
Is het ontwerp helder, dan bepalen we samen welke functies waardevol zijn en welke oplossing het best aansluit. We bouwen daar naast de front-end en back-end van jouw website.
Bouwsteen | Wat je krijgt |
---|---|
Authenticatie | Rollen en inlogmethoden voor gebruikers en beheerders. |
Koppelingen | Maatwerk koppelingen met ERP, PIM, ATS of ERP-systemen. |
Communicatie | Meer interactie via pushmeldingen en chatbots. |
Conversie | Slimme formulieren die je zelf kunt maken en call to action buttons. |
Privacy & Cookies | Juiste verwerking van data en up-to-date cookiemanagement. |
Zoekfunctionaliteit | Gebruiksvriendelijke zoekfuncties met filters en suggesties. |
Hosting & Domeinen | Betrouwbare hosting en domeinnaambeheer. |
Beveiliging & Support | Techniche support voor updates, calamiteiten en bugs. |
Meertaligheid | Internationaal bereik met een website in meerdere talen. |
Betalingsystemen | Koppeling met verschillende providers, zoals IDEAL, Mastercard en Mollie. |
Opmerking | Bovenstaande illustreert wat we vaak bouwen voor onze klanten en is niet alomvattend. |
Marketing
Tijdens de bouw of na oplevering is het mogelijk onze marketeers in te zetten. Dat kan zowel projectmatig als structureel. Onze marketeers helpen je meer uit je website te halen.
Bouwsteen | Wat we doen |
---|---|
Positionering | Advies en een strategie hoe je jouw merk en nieuwe website goed positioneert. |
Data & Tracking | Inrichting van Analytics, Tag Manager en een dashboard op maat voor inzichten en begrip. |
Copywriting | Hulp bij copywriting voor webteksten, blogs, landingspagina's en cases. |
Visuele content | Infographics, fotografie en video's. |
SEO | Vindbaarheid in zoekmachines. |
E-mailmarketing | Geautomatiseerde e-mailmarketing en e-mailflows. |
Leadgeneratie | Identificeren van bezoekers (bedrijfsnamen) op je website om advertenties gerichter te targeten. |
CRO | Koppeling van tooling voor CRO-inzichten en A/B-testing. |
Advertising | Adverteren op social media of via zoekmachines. |
Personalisatie | Doelgroepgericht personaliseren van content. |
Opmerking | Bovenstaande illustreert wat we vaak doen voor onze klanten en is niet alomvattend. |
Klantportaal in detail
Elk klantportaal is uniek. De bouw verdient daarom alle aandacht. We bieden je een aanpak die maatwerk combineert met efficiëntie. Daarin staat de eindgebruiker centraal. Zo weet je zeker dat je een klantportaal krijgt die echt goed werkt en je geen geld verspilt aan overbodige functies. Hoewel we uitgaan van dit bouwproces, variëren de uiteindelijke stappen per project.
Verkenning
In deze fase staat het begrijpen van jouw doelen en de gebruiker centraal. Van daaruit bepalen we de scope, bedenken we een plan en krijg je van ons een duidelijk voorstel.
Bouwsteen | Wat we doen |
---|---|
Doelen | Begrijpen en prioriteren van jouw doelen en verwachtingen van een klantportaal. |
Doelgroepen | Bepalen van typische gebruikers. |
Platform | Bepalen van het geschikte platform, tooling en externe koppelingen. |
Scope | Bepalen van de omvang, het budget en de aanpak. |
Design / Ontwerp
In deze fase ontwerpen we jouw klantportaal en de ideale gebruikerservaring. Daarnaast ontwerpen we op een schaalbare manier. Dat scheelt je enorm in tijd en kosten.
Bouwsteen | Wat we doen |
---|---|
Structuur en core content | Bedenken van de navigatiestructuur en benodigde content. |
Gebruikerservaring (UX) | Onderzoek en ontwerp van de juiste gebruikerservaring en flow. |
Wireframes | Vertaling van core content en UX naar digitale schetsen. |
User interface (UI) | Opmaak van de wireframes en een visuele uitstraling van je applicatie passend bij je merk. |
Designsysteem | Een centraal systeem ontwikkelen voor het bewaken van de huisstijl over verschillende digitale producten. |
Responsiviteit | Het klantportaal optimaliseren voor verschillende schermgroottes. |
Interactie | Bedenken van nuttige animaties en interactieve elementen voor hogere betrokkenheid. |
Responsiviteit | Digitaal toegankelijk maken voor mensen met een beperking, zoal kleurenblindheid. |
Development / Functies & Techniek
Is het ontwerp helder, dan bepalen we samen welke functies waardevol zijn en welke oplossing het best aansluit.
Bouwsteen | Wat je krijgt |
---|---|
Authenticatie | Rollen en inlogmethoden voor klanten, leveranciers, interne gebruikers en beheerders. |
Gebruikersinformatie | Vastleggen van informatie van gebruikers, zoals aankoophistorie, facturen en geleverde producten en diensten. |
Personalisatie | Doelgroepgericht communiceren en presenteren van content. |
Koppelingen | Maatwerk koppelingen met ERP, PIM, ATS, ERP en planning- en betaalsystemen. |
Meertaligheid | Internationale toegankelijkheid. |
Dashboard | Visualisatie van belangrijke data en informatie. |
Communicatie | Interactie via tickets, berichten, mails, notificaties en meldingen. |
Klantenservice | Live contact met de klantenservice of support desk. |
Configurator | Maatwerk advies of producten dankzij interactief keuzesysteem. |
Automatisering | Elimineren of reduceren van handmatige processen. |
Documentbeheer | Digitaal opslaan en delen van relevante documentatie, zoals facturen. |
Zoekfuncties | Gebruiksvriendelijke zoekfuncties met filters en suggesties. |
Conversie | Slimme formulieren voor meer conversie. |
Opmerking | Bovenstaande illustreert wat we vaak bouwen voor onze klanten en is niet alomvattend. |
Marketing
Tijdens de bouw of na oplevering is het mogelijk onze marketeers in te zetten. Dat kan zowel projectmatig als structureel. Onze marketeers helpen je meer uit je website te halen.
Bouwsteen | Wat we doen |
---|---|
Positionering | Advies en een strategie hoe je jouw merk en nieuwe klantportaal goed positioneert. |
Data & Tracking | Inrichting van Analytics, Tag Manager en een dashboard op maat voor inzichten en begrip. |
Copywriting | Hulp bij copywriting voor webteksten, blogs, landingspagina's en cases. |
Visuele content | Infographics, fotografie en video's. |
E-mailmarketing | Geautomatiseerde e-mailmarketing en e-mailflows. |
Leadgeneratie | Identificeren van bezoekers (bedrijfsnamen) op je website om advertenties gerichter te targeten. |
CRO | Koppeling van tooling voor CRO-inzichten en A/B-testing. |
Advertising | Adverteren op social media of via zoekmachines. |
Personalisatie | Doelgroepgericht personaliseren van content. |
Opmerking | Bovenstaande illustreert wat we vaak doen voor onze klanten en is niet alomvattend. |
Dit is hoe we werken
Als je met ons samenwerkt, profiteer je van een aanpak die zich dagelijks bewijst. Deze aanpak helpt je om aan de hand van praktische stappen je bedrijf naar het volgende niveau te brengen.
6 zekerheden
Flexibel partnerschap
We helpen organisaties digitaal volwassener te worden in het juiste tempo. Verwacht van ons goede oplossingen en een flexibele aanpak die past bij waar je nu staat en waar je wilt komen.
Toekomstbestendig en schaalbaar
Ook software wordt vanzelf ouder of is op enig moment toe aan uitbreiding. Daarom denken we altijd een paar stappen vooruit, bouwen we modulair en kiezen we voor tools en platforms die optimaal schaalbaar zijn.
Grip op kwaliteit en oplevering
Naast de keuze voor het Laravel framework en de structuur en betrouwbaarheid die dit biedt, voeren we actief peer reviews tijdens de bouw. Zo borgen we, terwijl we werken, de kwaliteit van ons werk.
De gebruiker boven alles
Functies bouwen die niemand (goed) gebruikt, is weggegooid geld. Daarom is UX-design een essentieel onderdeel van elk product dat we bouwen. In de ontwerpfase onderzoeken en ontwerpen we eerst de ideale gebruikerservaring, voordat we bouwen aan de techniek.
Support met een glimlach
Ons speciale supportteam staat voor jou klaar na oplevering. Zij zorgen ervoor dat je up to date blijft met je platform en helpen je graag met kleine aanpassingen of bugs. Je kunt ze altijd per e-mail of telefoon bereiken.
Transparante communicatie
Gedurende het project heb je altijd een duidelijk aanspreekpunt. Dat kan onze projectmanager zijn of product owner zijn. Daarnaast kun je altijd met ons meekijken in Jira, overleggen bijwonen of met ons samenwerken bij ons op kantoor.
Cases
Onze aanpak werkt voor steeds meer bedrijven.
We delen vooral met je hoe we dat voor elkaar krijgen.
Goede vragen en eerlijke antwoorden
Je wilt zorgvuldig kiezen voor het juiste bureau. Dat snappen we. Daarom hebben we een aantal relevante vragen die we vaak krijgen alvast voor je beantwoord.
Een klantportaal is een investering in je klantrelaties. Zowel in termen van klanttevredenheid als potentiële omzet. Klanten kunnen sneller en eenvoudiger zelf bestellingen plaatsen, aankopen doen of afspraken plannen én je kunt experimenteren met nieuwe verdienmodellen zoals abonnementen en pakketten. Dit draagt bij aan de terugverdientijd van jouw klantportaal.
We kunnen veel verschillende systemen (ERP, CRM, CMS) koppelen aan jouw klantportaal. Wel vergt dit vooraf onderzoek en maatwerk.
Dan is dat hartstikke mooi, want je hebt er al over nagedacht. Hoe meer je dat doet, hoe fijner de samenwerking met een bureau verloopt. We doen ons best aan te sluiten bij het kennisniveau en de ambities van onze klanten. Waar nodig vullen we aan en sturen we soms bij. Dat mag je van ons verwachten als experts.
Ja, dat kan. We denken met je mee wat je precies wilt, daarvoor nodig hebt en of dit rijmt met je budget. Daarin mag je van ons een adviserende rol verwachten. Voordat we iets bouwen, zorgen we ervoor dat we het eens zijn over de scope (omvang) en de prijs.
Wij bieden standaard onderhoudscontracten bij elk klantportaal dat we opleveren. Onze support afdeling is volledig gericht op het veilig en up-to-date houden van jouw klantportaal.
Jouw vraag onbeantwoord?
Laat het ons gerust weten. Antwoord krijg je sowieso. Misschien voegen we ‘m zelfs toe aan deze pagina.
Heino Westdijk
Voorzien van een strategische blik op techniek. Helpt jou bij het uitdenken en bouwen van de beste technische oplossingen en infrastructuur.