Onderscheidende content die raakt

Social media en de ontwikkeling van AI maken het creëren en delen van content met de dag makkelijker. Toch is het moeilijker dan ooit om echt op te vallen, te boeien en te binden. Heldere positionering en relevante content kan je helpen.

Positioneren vanuit de problemen die je oplost

Merkvoorkeur creëren dankzij autoriteit

Content bedacht vanuit en voor je ideale klanten

Geloofwaardig en vertrouwd dankzij de oplossingen die je levert

De online wereld is een rumoerige, overvolle plek geworden. Opvallen is een uitdaging. Daarom moet je als bedrijf één ding beter doen dan alle anderen: je boodschap op zo'n manier overbrengen dat het mensen inspireert om met vertrouwen JA te zeggen. Groeien dankzij geloofwaardigheid.

Kritische beslissers overtuigen, vraagt om een duidelijk en transparant verhaal. Juist in een wereld vol keuze. De mate waarin men gelooft dat jij problemen oplost, bepaalt je relevantie. Goede content weet dit over te brengen in woord én beeld.

Door met jou mee te denken over je positionering, diensten en producten, helpen we je aan relevante en geloofwaardige content. Of dit nu een longform blog op Linkedin is waar de expertise van afdruipt of een beknopte, krachtige landingspagina en campagne die converteert.

Je klant bepaalt je boodschap

Bedrijven hebben vaak glashelder voor ogen wie ze willen zijn. Toch worstelen veel bedrijven met het online boeien en binden van hun doelgroep. Een kwestie van vergeten te begrijpen, voordat je wilt bereiken.

Als externe partner kunnen wij niet anders dan van buiten naar binnen kijken. Daarom zien wij jouw blinde vlekken en aannames. We nemen plaats op de bank naast jouw klant. Voeg daar kennis van bewezen marketingprincipes aan toe en je creëert krachtige storytelling waar je doelgroep wél warm voor loopt.

Digitale interactie met sollicitanten

"Sollicitanten willen weten wat ze bij jou gaan verdienen, voordat ze solliciteren."

Dit is waar we je mee helpen

Oplossingen

Succes is het logische gevolg van de juiste dingen doen. Daarom hebben we per expertise ons werk duidelijk uiteengezet in 3 onderwerpen. Elk onderwerp draagt op eigen wijze bij aan doelen die je kunt hebben.

Strategie & Fundament

Verhelder je boodschap, concretiseer je doelen en volg het plan.

  • Doelgroepbepaling en -onderzoek.
  • Heldere positionering.
  • Duidelijke marketingboodschap.
  • Uitvoerbare contentstrategie.
  • Huisstijl en systeem voor content.
  • Zelf content leren maken.

Nieuwsgierige bezoekers

Vergroot je autoriteit, bereik merkvoorkeur en wakker behoefte aan.

  • Organische content voor social media.
  • Informatieve webteksten.
  • Blogs.
  • Linkedin Ghost Writing.
  • Podcast (audio).
  • Nieuwsbrieven.
  • Infographics en whitepapers.

Actieve klanten

Activeer fans en bezoekers, verhoog je omzet en creëer klanten.

  • Downloadable content geadverteerd op social media.
  • Converterende webteksten.
  • Onsite leadgenerator en configuratoren.
  • Webinars.
  • E-mailmarketing en marketing automation.

Dit is hoe we werken

Als je met ons samenwerkt, profiteer je van een aanpak die zich dagelijks bewijst. Deze aanpak helpt je om aan de hand van praktische stappen je bedrijf naar het volgende niveau te brengen.

Dit is waar je op kunt vertrouwen

6 zekerheden

Strategisch partnerschap

We werken het best met klanten die vertrouwen op een verantwoordelijke en proactieve partner en behoefte hebben aan duidelijke doelen.

Wendbaar volgens plan

De weg naar resultaat heeft bochten en soms een kruispunt of afslag. Er is niet één vaste route naar succes. Daarom combineren we expertise op een flexibele manier. Daarnaast is de samenwerking maandelijks schaalbaar en opzegbaar.

Begrijpelijk en datagedreven

Marketing hoeft niet moeilijker te zijn dan het is. Jouw website en campagnes worden tot in detail gemeten en begrijpelijk gemaakt in je eigen dashboard. Zo helpen we je marketing begrijpen, beleven en uitvoeren, zoals wij dat doen.

Regelmaat en structuur

Goed samenwerken vraagt om heldere communicatie, planning en structuur. Dat biedt rust. Daarom organiseren we ons werk tot in detail in Jira en plannen we geregeld samenwerkdagen bij ons of bij jou op kantoor.

Persoonlijke aandacht

Om onze kwaliteit te borgen, werken we met een beperkt aantal klanten samen. Zo kunnen we werken op de manier die bij ons past en krijg jij blijvend de aandacht die je verdient.

Gebundelde expertise

Meerdere specialisten, één team. Elke collega werkt vanuit zijn of haar eigen kracht aan jouw doelen. Onze vaste strateeg en standaarden brengen het allemaal samen.

Dit is wat je moet weten

Goede vragen en eerlijke antwoorden

Je wilt zorgvuldig kiezen voor het juiste bureau. Dat snappen we. Daarom hebben we een aantal relevante vragen die we vaak krijgen alvast voor je beantwoord.

Hoe werken jullie aan de juiste online positionering voor mijn bedrijf en merk?

Een aankoopproces (met name in B2B) of sollicitatie is grotendeels onzichtbaar, complex en zelden lineair. Daarom willen we heel goed begrijpen wie jouw klanten zijn, wat hen bezighoudt en hoe ze interactie (kunnen) hebben met jouw merk. Van daaruit bekijken we welke behoeften je vervult, je waardepropositie en hoe je dat overbrengt en waarmaakt. Omdat we als extern bureau van buiten naar binnen kijken, maken we je eigen blinde vlekken zichtbaar en helpen we je strategische keuzes te maken. Hoe beter je weet wat je niet bent, hoe herkenbaarder je bent om wat je wel bent.

Kunnen jullie ook onderzoek doen onder mijn klanten?

Hoewel gesprekken met collega’s een goede bron zijn en belangrijke inzichten geven, is informatie uit daadwerkelijke klanten nog beter. Waar mogelijk interviewen we daarom graag jouw klanten. Dit kan kwalitatief en diepgaand of via kwantitatief via een enquėte. Met deze informatie kunnen we betere klantprofielen en persona's opstellen.

Maken jullie ook video’s en foto’s?

Voor het maken van video’s en foto’s vliegen wij de hulp in van vaste freelance partners die we goed kennen. Foto- en videocontent is daarom altijd meerwerk, maar volledig op maat te leveren.

Hoe meten jullie de resultaten van een positionerings- en contentstrategie?

Het succes van positionering en contentmarketing meten we aan de hand van specifieke KPI's die we vooraf vaststellen op basis van jouw doelstellingen. Je kunt denken aan websiteverkeer, engagement op social media, het aantal gegenereerde leads, de conversiepercentages, en de klant acquisitiekosten. We laten je regelmatig weten hoe het gaat, zodat je kunt zien wat werkt en wat niet.

Hoe zorgen jullie ervoor dat content consistent blijft over meerdere kanalen?

We maken een plan voor wat we gaan vertellen en zorgen ervoor dat dit verhaal hetzelfde is op alle plekken waar we het delen. Daarnaast hebben we een eigen designer in huis die huisstijlen en styleguides kan maken. Zo wordt naast inhoud ook de uitstraling bewaakt. Of het nu op je website is, op social media, of in e-mails, we willen dat mensen altijd jouw bedrijf herkennen.

Hoe betrekken jullie stakeholders bij het ontwikkelen van de positionerings- en contentstrategie?

We praten met iedereen die belangrijk is voor jouw bedrijf, zoals teamleden, partners en klanten. We luisteren naar hun ideeën, ervaringen en wat zij belangrijk vinden. Dit helpt ons om content te maken die past bij je bedrijf en je klanten.

Hoe blijven jullie op de hoogte van de laatste trends in contentcreatie en positionering?

We lezen veel, gaan geregeld naar bijeenkomsten en praten met andere mensen in ons vak. Zo leren we steeds nieuwe dingen die we kunnen gebruiken om jouw bedrijf te helpen opvallen. We zijn altijd op zoek naar nieuwe en slimme manieren om dingen te doen.

Hoeveel kost het om positionering en content bij jullie af te nemen?

We hebben geen vaste prijs voor deze dienst. Dit houden we flexibel binnen een maandelijkse abonnementsprijs, omdat het per klant varieert hoe belangrijk positionering en content is of gevonden wordt en hoe druk we er op enig moment mee zijn. Hoe we ons werk precies inkleuren, bepalen we dus samen. Bekijk hier onze actuele abonnementsprijzen.

Jouw vraag onbeantwoord?

Laat het ons gerust weten. Antwoord krijg je sowieso. Misschien voegen we ‘m zelfs toe aan deze pagina.

Dit werkt

Cases

Onze aanpak werkt voor steeds meer organisaties.
Hoe we dat voor elkaar krijgen, lees je in onze cases.

"IMPRES is een geweldige partner op het gebied van online marketing en digitalisering. Ze kunnen daarbij oplossingen op maat creëren voor zowel grote als kleine bedrijven. Aanrader!"

Jelle van Iersel

Manager Marketing & CX bij Unica
Dit mag altijd

Heb je vragen over deze oplossing? Neem contact op met Wieteke

Over Wieteke

Altijd enthousiast en met volle energie. Helpt jouw marketingvraag vertalen naar een goed plan en concrete oplossingen.

Bedankt voor je bericht! 

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.