Hoe online advertising volle agenda's oplevert voor verkopers
We werken met Groothuisbouw vooral aan online bereik en werving van klanten via zoekmachines en social media. Inmiddels levert dat jaarlijks talloze downloads, prijsberekeningen, offerte aanvragen en afspraken op. Hoe we dat voor elkaar krijgen, lees je in deze case.
De resultaten
Onderstaande resultaten zijn gebaseerd op de periode 1 januari 2023 tot 1 januari 2024.
Aanpak
Een nieuwe woning kopen of bouwen heet niet voor niets een 'life changing event'. Je doet dat immers maar een of enkele keren in je leven. Dat vraagt om een hele zorgvuldige marketingaanpak. Potentiële huizenkopers moeten stapsgewijs worden bereikt met de juiste boodschap, zonder dat het vreemd of opdringerig aanvoelt. Daarnaast is het de vraag welke boodschap en triggers een positief effect hebben op de klantbeleving en het ideale eindresultaat: een afspraak en aankoop van een gloednieuwe woning.
Product en doelgroep
- Onderzoeken en identificeren van doelgroepen, pijnpunten en behoeften.
- Adviseren over relevante content passend bij de doelgroepen en de klantreis.
Campagnes en doelstellingen
- Adverteren via Google Search en Display en Meta (Instagram en Facebook).
- Ontwerpen en testen van verschillende bannersets en adcopy.
- Conversies via de website en leadforms op Meta.
- Opzetten van volledig geautomatiseerde mailflows.
- Tijdelijke geo-targeted campagnes.
Data en optimalisatie
- Realtime inzicht in belangrijkste webstatistieken, marketingfunnel en advertentiecampagnes via dashboards in Looker.
- Onderling vergelijken van verschillende kanalen.
- Scherp sturen op belangrijke KPI’s als CTR, CPC en CPA.
Van oriënterend tot afspraak
Retargeting vergroot de kans op afspraken
Geo-targeting op vrijgekomen kavels
Cases
Onze aanpak werkt voor steeds meer organisaties.
Hoe we dat voor elkaar krijgen, lees je in onze cases.
Altijd enthousiast en met volle energie. Helpt jouw marketingvraag vertalen naar een goed plan en concrete oplossingen.