SEO-migratie: naar een nieuwe website zonder verlies van topposities en vindbaarheid
Na de overname van Ergocare door Guldmann is de website opgegaan in de corporate website van Guldmann. Uitdaging: hoe behouden we zorgvuldig opgebouwde posities en optimale vindbaarheid in de zoekmachine? Lees het in deze case!
De resultaten
We hebben Guldmann van begin tot eind begeleid tijdens deze website en SEO-migratie.
Dit hebben we gedaan
Aanpak
In dit project was het essentieel om alle opgebouwde organische posities en vindbaarheid te behouden. Daarvoor hebben we zowel de technische kant opgepakt en advies gegeven over content.
Voorbereiding
- In kaart brengen van de URL’s via Google Analytics, Screaming Frog, Search Console.
- Bepalen welke URL’s behouden moeten blijven, welke we kunnen samenvoegen en welke verwijderd mogen worden.
- Backup maken van alle belangrijke content en SEO-elementen als meta titles en descriptions.
- Opstellen redirect file met verwijzingen van de oude URL’s naar de nieuwe website.
- Nulmeting van rankings, traffic en conversies.
Migratie
- Content vullen van de belangrijkste pagina’s en SEO-elementen.
- Zorgen voor de juiste interne links.
- Implementeren redirect file.
- Tijdelijk pauzeren van advertenties en bestemmingspagina’s aanpassen.
- In orde maken van de tracking voor de nieuwe situatie.
- Zorgen dat de website bereikbaar is via de robots.txt.
- Nieuwe sitemaps indienen.
Controle
- Controleren rankings, traffic en conversies.
- Monitoren van eventuele 404 meldingen.
- Advertenties weer hervatten.
- Oplossen van eventuele onvoorziene problemen.
Dit werkt
Cases
Onze aanpak werkt voor steeds meer organisaties.
Hoe we dat voor elkaar krijgen, lees je in onze cases.
No items found.
Dit mag altijd
Altijd enthousiast en met volle energie. Helpt jouw marketingvraag vertalen naar een goed plan en concrete oplossingen.