Organisch gevonden worden door potentiële kopers

Groothuisbouw wil naast geadverteerd, ook organisch goed zichtbaar zijn in zoekmachines. Dat vraagt om inzicht in zoekgedrag, een goede SEO-strategie, continue optimalisatie en slimme linkbuilding. Onze aanpak heeft Groothuisbouw geholpen aan hoge posities op het meest relevante zoekgedrag van potentiële kopers.

De resultaten

Onderstaande resultaten zijn gebaseerd op de periode 1 januari 2023 tot 1 januari 2024.

Conclusie

Eerder gevonden worden door mensen die nog oriënteren naar een nieuwbouwwoning is mogelijk dankzij een goede SEO-strategie

Vindbaarheid

100+ relevante topposities in Google met voldoende zoekvolume

Zoekgedrag

Vindbaar op belangrijke zoekwoorden zoals ‘huis bouwen’, ‘wat kost een huis bouwen’, ‘zelf huis bouwen’ en ‘houtskeletbouw’

Bezoekers

Maandelijks 50% groei in organische bezoekers
Dit hebben we gedaan

Aanpak

Een woning koop je een of enkele keren in je leven. In het geval van een nieuwbouwwoning komen er nog meer zaken bij kijken die je moet wikken en wegen. Dat zagen we ook terug in het zoekgedrag. Dit hebben we gebruikt om te bepalen welke content relevant is en beter op te vallen in de zoekmachine.

SEO-audit en nulmeting

  • Nulmeting van de huidige posities voor belangrijke zoekwoorden.
  • Identificeren van kansrijke zoekwoorden en synoniemen.
  • In kaart brengen van concurrentie.
  • Vaststellen van technische verbeterpunten op de website.

Optimaliseren van website content

  • Adviseren over relevante content op basis van zoekgedrag en zoekwoorden.
  • Verbeteren van de gebruikservaring, zodat bezoekers langer op de website blijven.
  • Verbeteren van gebruiksgemak (mobielvriendelijk) en snellere laadtijden.

Opzet en beheer linkbuilding strategie

  • Inkopen en coördineren van een partner voor linkbuilding.
  • Opbouwen van een sterk linkprofiel met kwalitatieve backlinks.
  • Maandelijks aanvullen van het linkprofiel met waardevolle links.
  • Monitoren en analyseren van de impact van linkbuilding op de posities in zoekmachines.

Case in detail

Inzicht in alle organische resultaten

Voor het nauwgezet meten van alle belangrijke SEO-prestaties gebruiken we SE Ranking, een cloud-based platform. We houden hierin geprioriteerde zoekwoorden, posities, website-audits, backlinks en concurrenten in de gaten.

Webpagina's die goed presteren

We zien exact welke webpagina’s goed presteren en waarom. Periodiek analyseren we de prestaties binnen het zoeklandschap. Zo zorgen we ervoor dat pagina's goed blijven presteren en ondernemen we proactief actie als posities dalen.

Vergelijken met concurrenten

Via SE Ranking kunnen we belangrijke SEO-resultaten vergelijken met concurrenten. Het is natuurlijk nog mooier als we een concurrent weten te passeren. Door dit bij te houden ontdekken we nieuwe kansen op het gebied van content en zien we welke features in de zoekresultaten worden getoond. Bijvoorbeeld afbeeldingen, video's of social media content.

Technische verbeterpunten

Goede techniek is het fundament van online vindbaarheid. Daarom plannen we geregeld website audits in. Hiermee krijgen we snel en overzichtelijk een beeld van alle technische verbeterpunten binnen een website. Denk aan beveiliging, crawling issues, core web vitals en on-page optimalisaties.

Inzicht in alle organische resultaten

Voor het nauwgezet meten van alle belangrijke SEO-prestaties gebruiken we SE Ranking, een cloud-based platform. We houden hierin geprioriteerde zoekwoorden, posities, website-audits, backlinks en concurrenten in de gaten.

Webpagina's die goed presteren

We zien exact welke webpagina’s goed presteren en waarom. Periodiek analyseren we de prestaties binnen het zoeklandschap. Zo zorgen we ervoor dat pagina's goed blijven presteren en ondernemen we proactief actie als posities dalen.

Vergelijken met concurrenten

Via SE Ranking kunnen we belangrijke SEO-resultaten vergelijken met concurrenten. Het is natuurlijk nog mooier als we een concurrent weten te passeren. Door dit bij te houden ontdekken we nieuwe kansen op het gebied van content en zien we welke features in de zoekresultaten worden getoond. Bijvoorbeeld afbeeldingen, video's of social media content.

Technische verbeterpunten

Goede techniek is het fundament van online vindbaarheid. Daarom plannen we geregeld website audits in. Hiermee krijgen we snel en overzichtelijk een beeld van alle technische verbeterpunten binnen een website. Denk aan beveiliging, crawling issues, core web vitals en on-page optimalisaties.

No items found.
Dit mag altijd

Heb je vragen over deze case? Neem contact op met Wieteke

Over Wieteke

Altijd enthousiast en met volle energie. Helpt jouw marketingvraag vertalen naar een goed plan en concrete oplossingen.

Bedankt voor je bericht! 

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.