Opschalen in budget, campagnes én websites

Samen met Unica hebben we bewezen dat online leadgeneratie werkt. Ook voor technisch dienstverleners. Dat gaf vertrouwen om op te schalen in budget en campagnes en meerdere gloednieuwe websites te bouwen.

De resultaten

Deze resultaten zijn behaald met de nieuwe website voor de propositie Watertechniek in de periode 1 maart 2023 tot 1 januari 2024.

Conclusie

Vertrouwen in een uitgebreidere aanpak, meer budget en betere positionering levert resultaat.

Kanalen

Google Search en Display Ads.

Verkeer

Gemiddeld 4.000 bezoekers per maand.

Marketing leads

212 afgeronde checklists en inschrijvingen op de mailinglijst.

Sales leads

46 nieuwe contactaanvragen via de website.

Omzet

Meer dan € 600.000 aan (meetbare) omzet vanuit € 25.000 ad spend.
Dit hebben we gedaan

Aanpak

Het primaire doel in deze fase is aantonen dat de proposities klaar zijn voor een volgende stap. Daar passen uitgebreidere websites, hogere advertentiebudgetten en een intensievere samenwerking bij. 

5 nieuwe lowcode websites

  • Upgrade van losse landingspagina’s naar nieuwe lowcode websites via Webflow.
  • Iteratief gebouwd voor optimale schaalbaarheid.
  • Duidelijkere positionering van elke propositie en bijbehorende diensten en oplossingen.
  • Nieuwe webteksten en downloadables.
  • Bouwen van een nieuwe interactieve, online checklist voor het continu generen van marketingleads.
  • Automatische mailflows in Mailchimp voor het opvolgen van leads.

Gloednieuwe meetomgeving

  • Nauwgezet meten in GA4 via datalayers in GTM
  • Realtime inzicht in belangrijkste webstatistieken en advertentiecampagnes via dashboards in Looker.
  • Heldere doelen op basis van de daadwerkelijke cost per sales en marketinglead.
  • Cookies, privacy en consent volledig geautomatiseerd in orde via Iubenda.
  • Begrijpelijke data en inzichten waar sales wat aan heeft.

Meer samenwerken, hoger budget

  • Vaste wekelijkse samenwerkdagen met meerdere marketeers van IMPRES.
  • Inzet van meer expertise, waaronder positionering, strategie, design en copywriting.
  • Meer maandelijkse uren en hogere advertentiebudgetten.
  • Nieuwe advertentiestrategie voor Google Ads.

Case in detail

Gerichtere positionering voor elke propositie

Unica is een enorm brede dienstverlener die vooral vanuit landelijke business units opereert. Het gericht vermarkten van deze specifieke proposities vraagt om een andere benadering. Zo is bijvoorbeeld E-mobility een verzamelterm voor een hele reeks aan doelgroepen, producten en diensten. Wil je laadpalen of solar carports verkopen, dan moet je het hier over gaan hebben op je website.

Complexe techniek begrijpelijk dankzij relevantere content

Techneuten praten graag vanuit techniek. Dat levert soms ook ingewikkeldere en langere webteksten op. Wij hebben Unica geholpen aan kortere en begrijpelijke content. Vooral door te denken vanuit klanten. Dan helpt het dat we zelf ook geen techneuten zijn.

Content met en vanuit ideale klanten

De klanten die al blij met je zijn, helpen je aan nieuwe klanten. Daarom hebben we samen met Unica korte, krachtige én visuele cases bedacht. De eerste case met de ANWB leverde direct een goed verhaal voor de website en socials op.

Marketing leads zonder 'gratis' whitepapers of gated content

Omdat leadgeneratie een belangrijk doel is, hebben we meegedacht hoe we naast sales leads ook marketing leads kunnen werven. Potentiële klanten die niet koopbereid zijn, maar mogelijk wel geïnteresseerd.
Via een interactieve quiz geven we bezoekers een advies en checklist op maat wat het wel waard is om te downloaden. Van daaruit start een automatische mailflow en heeft Unica zelf de keuze om interessante leads commercieel op te volgen.

Beter meten en heldere doelen dankzij realtime dashboarding

Meten is weten. Tegelijkertijd helpt een overdaad aan data niet om resultaat uit marketing goed te begrijpen. Daarom hebben we per propositie een begrijpelijk en eenvoudig online dashboard gemaakt. Hier kunnen zowel de salesmanagers als marketeers van Unica realtime de prestatie van elke campagne en website zien.

Gerichtere positionering voor elke propositie

Unica is een enorm brede dienstverlener die vooral vanuit landelijke business units opereert. Het gericht vermarkten van deze specifieke proposities vraagt om een andere benadering. Zo is bijvoorbeeld E-mobility een verzamelterm voor een hele reeks aan doelgroepen, producten en diensten. Wil je laadpalen of solar carports verkopen, dan moet je het hier over gaan hebben op je website.

Complexe techniek begrijpelijk dankzij relevantere content

Techneuten praten graag vanuit techniek. Dat levert soms ook ingewikkeldere en langere webteksten op. Wij hebben Unica geholpen aan kortere en begrijpelijke content. Vooral door te denken vanuit klanten. Dan helpt het dat we zelf ook geen techneuten zijn.

Content met en vanuit ideale klanten

De klanten die al blij met je zijn, helpen je aan nieuwe klanten. Daarom hebben we samen met Unica korte, krachtige én visuele cases bedacht. De eerste case met de ANWB leverde direct een goed verhaal voor de website en socials op.

Marketing leads zonder 'gratis' whitepapers of gated content

Omdat leadgeneratie een belangrijk doel is, hebben we meegedacht hoe we naast sales leads ook marketing leads kunnen werven. Potentiële klanten die niet koopbereid zijn, maar mogelijk wel geïnteresseerd.
Via een interactieve quiz geven we bezoekers een advies en checklist op maat wat het wel waard is om te downloaden. Van daaruit start een automatische mailflow en heeft Unica zelf de keuze om interessante leads commercieel op te volgen.

Beter meten en heldere doelen dankzij realtime dashboarding

Meten is weten. Tegelijkertijd helpt een overdaad aan data niet om resultaat uit marketing goed te begrijpen. Daarom hebben we per propositie een begrijpelijk en eenvoudig online dashboard gemaakt. Hier kunnen zowel de salesmanagers als marketeers van Unica realtime de prestatie van elke campagne en website zien.
No items found.
Dit mag altijd

Heb je vragen over deze case? Neem contact op met Wieteke

Over Wieteke

Altijd enthousiast en met volle energie. Helpt jouw marketingvraag vertalen naar een goed plan en concrete oplossingen.

Bedankt voor je bericht! 

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Op onze website plaatsen we cookies en verzamelen daarmee informatie over het gebruik van de website, onder andere om deze te analyseren en te verbeteren, voor social media en om er voor te zorgen dat jij relevante informatie te zien krijgt. Lees meer over onze cookies.