Effectief adverteren via zoekmachines en social media
Adverteren biedt je een snel alternatief voor meer bezoekers op je websites, leads en mogelijk klanten. Maar hoe val je op in een overvol digitaal landschap en hoe blijven advertenties rendabel en relevant?
Je producten en diensten beter vindbaar tegen beheersbare kosten
Opvallen met prikkelende advertenties en visuals
Verder leren denken dan leads en omzet
Hoe je gevonden en gezien wordt dankzij advertenties
Wil je meer online resultaat, dan helpen we je met adverteren via social media en/of zoekmachines. Zoekmachines maken je beter vindbaar voor mensen die daadwerkelijk iets zoeken en mogelijk nu al willen kopen of aanvragen, Social media platforms als Linkedin en Meta openen de deur naar meer bekendheid en toekomstige klanten of sollicitanten. Maar waar zet je op in?
In de B2B-markt zien we dat je door alleen te adverteren naar directe leads en klanten via zoekmachines al snel een plafond bereikt. De concurrentie is meestal fors, het zoekgedrag versplinterd en de (merk)bekendheid nog laag. Daarom adviseren we altijd een combinatie van zowel zoekmachines als socials die elkaar versterken.
Hoe je social media en zoekmachines effectief combineert
Zo kun je enerzijds veel bezoekers trekken via zoekmachines, deze vervolgens identificeren op bedrijfsnaam om daarna gerichter te targeten via advertentiecampagnes op Linkedin. Daarmee richt je je op belangrijke bedrijven en beslissers die overeenkomen met de ideale klant of sollicitant die je voor ogen hebt.
Door actief en consistent aanwezig te zijn op platformen waar je doelgroep kijkt, geïnspireerd raakt en overweegt, vergroot je op langere termijn de kans op resultaat.
Hoe je advertenties rendabel blijven
Adverteren wordt jaarlijks duurder. Enerzijds doordat er meer geadverteerd wordt, anderzijds doordat grote spelers als Google en Microsoft steeds meer naar zich toetrekken. Hoe voorkom je dat je bakken met geld uitgeeft zonder dat het iets oplevert?
Of je nu al volop adverteert of er net aan begint, inzicht in wat je kunt verwachten is ook een resultaat. We houden grip op je uitgaven en winstgevendheid door te doen, te meten en te verbeteren. Stap voor stap helpen we je doelstellingen en budgetten strakker te bepalen, zodat jouw advertenties rendabel blijven.
"Bezoekers die zich herkennen in gepersonaliseerde campagnes en content komen terug en kopen vaker."
Oplossingen
Succes is het logische gevolg van de juiste dingen doen. Daarom hebben we per expertise ons werk duidelijk uiteengezet in 3 onderwerpen. Elk onderwerp draagt op eigen wijze bij aan doelen die je kunt hebben.
Strategie & Fundament
Start goed en houd grip op je budget en resultaat.
- Audit van actieve advertentieaccounts .
- Strategie en planning.
- Zoekwoordenonderzoek.
- Biedstrategieën en budgetten.
- Campagnestructuur.
- Doelgroepbepaling en targeting.
- Ontwerpen van advertenties en landingspagina's.
- Conversie-optimalisatie en attributie.
Social media
Bereik je doelgroep via Linkedin, Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat en TikTok.
- (Nieuwe) doelgroepen opwarmen of direct converteren voor je merk.
- Opvallen op tijdslijnen, stories en reels Video’s, afbeeldingen, formulieren, quiz, vragenlijsten.
- Publiek en bezoekers opnieuw bereiken via slimme retargeting.
- Zowel campagnematig als always-on.
- A/B-testen van varianten.
Zoekmachines
Bereik je doelgroep via Google, Bing, Youtube en Indeed.
- Sneller meer leads, klanten en sollicitanten.
- Direct hoge posities in zoekmachines en zichtbaar via relevante websites.
- Zoek-, display-, video-, vacature- en performance max campagnes.
- Zowel campagnematig als always-on.
- Publiek en bezoekers opnieuw bereiken via slimme retargeting.
- A/B-testen van varianten.
Dit is hoe we werken
Als je met ons samenwerkt, profiteer je van een aanpak die zich dagelijks bewijst. Deze aanpak helpt je om aan de hand van praktische stappen je bedrijf naar het volgende niveau te brengen.
6 zekerheden
Strategisch partnerschap
We werken het best met klanten die vertrouwen op een verantwoordelijke en proactieve partner en behoefte hebben aan duidelijke doelen.
Wendbaar volgens plan
De weg naar resultaat heeft bochten en soms een kruispunt of afslag. Er is niet één vaste route naar succes. Daarom combineren we expertise op een flexibele manier. Daarnaast is de samenwerking maandelijks schaalbaar en opzegbaar.
Begrijpelijk en datagedreven
Marketing hoeft niet moeilijker te zijn dan het is. Jouw website en campagnes worden tot in detail gemeten en begrijpelijk gemaakt in je eigen dashboard. Zo helpen we je marketing begrijpen, beleven en uitvoeren, zoals wij dat doen.
Regelmaat en structuur
Goed samenwerken vraagt om heldere communicatie, planning en structuur. Dat biedt rust. Daarom organiseren we ons werk tot in detail in Jira en plannen we geregeld samenwerkdagen bij ons of bij jou op kantoor.
Persoonlijke aandacht
Om onze kwaliteit te borgen, werken we met een beperkt aantal klanten samen. Zo kunnen we werken op de manier die bij ons past en krijg jij blijvend de aandacht die je verdient.
Gebundelde expertise
Meerdere specialisten, één team. Elke collega werkt vanuit zijn of haar eigen kracht aan jouw doelen. Onze vaste strateeg en standaarden brengen het allemaal samen.
Goede vragen en eerlijke antwoorden
Je wilt zorgvuldig kiezen voor het juiste bureau. Dat snappen we. Daarom hebben we een aantal relevante vragen die we vaak krijgen alvast voor je beantwoord.
Wij geven geen garanties op bepaalde resultaten. Wel maken we je zo bewust mogelijk wat relevante doelen zijn, welke KPI’s belangrijk zijn te meten, welke keuzes we maken en wat de consequenties daarvan zijn. Door vooraf bepaalde scenario’s te kennen, proberen we verwachtingen goed te managen. Ongeacht het resultaat denken wij altijd in vervolgstappen. Wat kan beter en waar moet je vooral even niet aan zitten. Zo houden we ingrepen gericht en relevant en optimaliseren we ook niet om het optimaliseren.
Wij houden ons aan alle regels en wetten om ervoor te zorgen dat de persoonlijke informatie van jouw bezoekers veilig is. Daarnaast adviseren we over cookiemanagement en hoe je verstandig en verantwoord omgaat met data.
Wij gebruiken de volledige Google Suite, zoals Analytics, Tag Manager en Looker Studio. Op elk niveau richten we doelen en conversiemeting in zoals het moet. Ook adviseren we over data-oplossingen hoe je het resultaat nog beter kunt toewijzen aan het juiste kanaal.
Wij zijn altijd bezig met de nieuwste trends en ontwikkelingen. We bezoeken events, lezen blogs, volgen het nieuws en zitten in allerlei professionele netwerken. Op die manier blijven wij up-to-date, passen we onze strategie en aanpak aan waar nodig.
Ja zeker! We schrijven daar geregeld over. Bekijk onze cases om inspiratie op te doen en meer te weten te komen over ons werk.
We hebben geen vaste prijs voor deze dienst. Dit houden we flexibel binnen een maandelijkse abonnementsprijs, omdat het per klant varieert hoe belangrijk advertising is of gevonden wordt en hoe druk we er op enig moment mee zijn. Hoe we ons werk precies inkleuren, bepalen we dus samen. Bekijk hier onze actuele abonnementsprijzen.
Jouw vraag onbeantwoord?
Laat het ons gerust weten. Antwoord krijg je sowieso. Misschien voegen we ‘m zelfs toe aan deze pagina.
Cases
Onze aanpak werkt voor steeds meer organisaties.
Hoe we dat voor elkaar krijgen, lees je in onze cases.
Laura Oosterbroek
Altijd enthousiast en met volle energie. Helpt jouw marketingvraag vertalen naar een goed plan en concrete oplossingen.